دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰
کمپانی «پارس خودرو» ۱۶٫۵ درصد سهام حق تقدم خود را در تاریخ ۱۳۹۵٫۱۲ عرضه نمود . این موضوع در شرایطی اتفاق افتاد که خیلی از سهامداران معترض بودند و در خواست لغو نمودن این تصمیم را کرده بودند .
اعتراض و همچنین درخواست لغو نمودن این تصمیم از سوی تعدادی از سهامداران فایده ای در بر نداشت و شرکت «پارس خودرو» تصمیم خود را مبنی بر عرضه سهام حق تقدم عملی کرد . در حال حاضر تنها باید صبر نماییم و ببینیم نتیجه این تصمیمی که شرکت «پارس خودرو» گرفته است چه از آب در خواهد آمد .
بنابر گزارش ارائه شده توسط بورس پرس :
شرکت «پارس خودرو» از پیش اعلام نموده بود که قرار است ۱۶٫۵ درصد سهام حق تقدم صادر نماید و نهایتا در آخرین ماه سال ۱۳۹۵ با وجود اعتراض برخی از سهامداران تصمیم خود را عملی کرد .
این بلوک شامل بیش از ۳٫۷ میلیارد سهم است که به قیمت هر سهم یک تومان بعلاوه ۱۰۰ تومان قیمت اسمی ، از سوی کارگزاری بانک ملی عرضه خواهد شد و باید تا پایان معاملات امروز منتظر ماند و دید که آیا کسی حاضر به خرید آن است یا خیر؟

در این میان جمعی از سهامداران این شرکت در نامه ایی به رئیس سازمان بورس ، با طرح ۶ سئوال، خواهان لغو این عرضه و شفاف سازی در مورد زمان قرارداد با سیتروئن و مالکیت ۵۰ درصدی سهم سایپا کاشان و ارزشگذاری صحیح شده اند.

“خپارس” آذر سال جاری، افزایش سرمایه ۲۳۷ درصدی را نهایی کرده و طی آن سرمایه بیش از ۶۷۷ میلیارد تومانی به بیش از ۲ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان رسید که از دو محل هزار و ۱۷۸ میلیارد تومانی مطالبات سهامداران و آورده نقدی و ۴۱۶٫۵ میلیارد تومانی سود انباشته بود.

 

پارس خودرو، شرکت خودروسازی ایرانی است، که هم‌اکنون در زمینه فروش و مونتاژ چند مدل محدود از شرکت‌های خودروسازی نیسان، رنو و برلیانس آتو چین فعالیت می‌کند.

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵ به عنوان یک شرکت تولیدی و بازرگانی در زمینه اتومبیل‌های جیپ فعالیت خود را آغاز و از آن دوران تاکنون اقدام به تولید و مونتاژ انواع خودروهای سواری و دو دیفرانسیل در ایران نموده است.

شرکت سایپا با در اختیار داشتن ۸۵٪ درصد از سهام پارس خودرو، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید. بخشی از سهام پارس خودرو نیز در بازار بورس اوراق بهادار تهران معامله می‌شود.

منبع : پارس خودرو

  • ۹۶/۰۲/۱۹
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی