دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

۶۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خودروی «سمند سورن» ELX جدید با ویژگی هایی که در ذیل بیان می گردد و با قیمتی معادل ۳۷۴,۴۲۰,۰۰۰ ریال در نمایندگی های ایران خودرو به صورت اینترنتی به فروش می رسد .

ویژگی های خودروی «سمند سورن ای ال ایکس» جدید EF7 :

خودروی «سمند سورن» ای ال ایکس جدید همراه با موتور EF7 از نوع بنزین سوز و دارای کیسه هوای راننده و همچنین کیسه هوای سرنشین و همچنین دارای رینگ های  آلومینیومی و نهایتا دارنده یورو 4 .

مزایایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است شامل :  بیمه شخص ثالث و کارت طلایی و سرویسهای امدادی سه ستاره است .

پس از عرضه محصول مدرن «سورن» ELX که به عنوان خودرو موفق برند ملی شرکت «ایران خودرو» در بازارهای داخلی و خارجی ارائه شده است. تیپ کامل و به‏‏روزتر این محصول جهت تداوم حضور در بازارهای مختلف و گسترش برند ملی ضرورت یافت. و این گونه شد که شرکت سازنده به فکر خودرویی جدید تر افتاد .
خودروی سورن ELX جدید، نشانگر تعهد شرکت ایران خودرو به مقوله­ ی ایمنی و احترام به سلایق مشتری  برای برخورداری از محصولی مدرن است.کلید ورود به بازارهای صادراتی موفقیت در تست­های ایمنی است و سورن ELX جدید توانسته با موفقیت تست­های مختلف ایمنی را پشت سر بگذارد و گواه آن دریافت تاییدیه ایمنی از موسسه IDIADA اسپانیا (از معتبرترین مراکز تست خودرو) است. این خودرو می­تواند با تکیه بر 333 محور کلیدی «مدرن بودن»، «ایمنی و آسایش» و «تجهیزات و امکانات مناسب »، توجه خریداران ایرانی را به خود جلب نموده و انتظار خانواده­های ایرانی را برای در اختیار داشتن خودرو مدرن و شایسته، مطابق با استانداردهای روز، برآورده نماید.
از مزایای دیگر این خودرو، برخورداری از کارت طلایی خدمات پس از فروش است که دارنده این خودرو ضمن بهره­مندی از خدمات مختلف در سراسر کشور به صورت رایگان و سریع، از خدمات بیمه بدنه نیز بهره­مند خواهد بود.

تجهیزات رفاهی، ایمنی و ویژگی­های خودرو سورن ELX جدید (57511) :

غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل
سیستم صوتی جدید یکپارچه با رمز ضد سرقت، هندزفری موبایل و خروجی SUB Woofer
طراحی جدید و یکپارچه پنل وسط داشبورد
آینه های جانبی برقی راهنمادار و تاشو اتوماتیک
شیشه های بالابر برقی هوشمند (مجهز به آنتی­ترپ و پاور ویندو)
شیشه­های سولار(ضد اشعه مضرUV)
رینگ آلومینیومی طرح جدید

خودروی سورن ELX توربوشارژ (58201)   ایمن ، چابک و مدرن

شرکت ایران خودرو در راستای افزایش کارایی قوای محرکه خودرو سورن اقدام به تولید و عرضه خودروی جدید سورن مجهز به موتور توربو شارژ نموده است. سامانه توربوشارژ این خودرو ضمن ایجاد قدرت و شتاب بالاتر، راندمان مصرف سوخت و میزان احتراق سوخت را بهینه‏ تر نموده و این وضعیت نهایتاً به کاهش مصرف سوخت خودرو منتج شده است. در واقع مشتریان این خودرو ضمن برخورداری از زیبایی، ایمنی و تجهیزات مناسب خودرو از موتور پرقدرت و کم مصرف بهره خواهند برد.

مهمترین ویژگی­های خودرو سورن توربوشارژ شامل:

1-     افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور
2-     افزایش راندمان و بهره‏وری سوخت در کنار کاهش مصرف سوخت و آلایندگی  کمتر
3-     دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسب
4-     مورد پسند خانواده ها و جوانان

منبع : سمند 

  • modir
  • ۰
  • ۰

قیمت رنو ۵ | RENAULT 5

در حال حاضر باید خودروی «رنو ۵» را ارزان ترین اتومبیل موجود در بازار خودروی کشورمان به شمار آوریم که افراد با درآمد پایین هم قادر به خریداری کردن آن هستند .

هرچند که الان برای این خودرو قیمتی ثابت در بازار وجود ندارد ولی باز هم می توان قیمتی در حدود ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان الی ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان برای این خودرو در بازار اتومبیل کشورمان در نظر گرفت .

به طور کلی پیدا کردن نسخه باقی مانده و سالم خودروی «رنو ۵» کار دشواری است ولی اگر بتوان آن را پیدا کرد همان طور که گفته شد قیمتی در حدود قیمتی ۴ الی ۷میلیون تومان خواهد داشت .

شاید بتوان به سختی خودرویی ارزان قیمت تر از خودروی «رنو ۵» پیدا کرد ولی اگر هم پیدا شود مالکان آن ها با مشکلاتی مانند کم بودن قطعات یدکی روبه رو خواهند بود ولی «رنو ۵» این گونه مشکلات را ندارد .

نکته نهایی آنکه شاید در مقطع زمانی فعلی، «رنو ۵» خودرو کلاسیک چندان با ارزشی به نظر نرسد، اما تجربه ثابت کرده که با گذشت چند سال و کم شدن شدید تعداد چنین خودرویی در سطح خیابان ها، شاهد افزایش ارزش و قیمت آن خواهیم بود.

اتفاقای که این روزها حتی شامل حال خودروهای ارزان قیمت و ساده ای چون ژیان یا فولکس نیز شده است.

بنابراین اگر علاقمند به مالکیت خودرویی کلاسیک و نوستالژیک هستید و نمی خواهید خودرویی پر دردسر داشته باشید، می توانید از رانندگی با این فرانسوی خاطره ساز در شهر لذت ببرید.

متاسفانه این روزها پیدا کردن نمونه های ناب و خاص گوردینی، آلپاین و توربو غیر ممکن است، مدل های رپلیکای آنها نیز به سختی و با قیمت های عجیب یافت می شود. نسل دوم که به تعداد محدود وارد کشور شد نیز بسیار نادر است و با قیمت های غیر حرفه ای و غیر معمول به فروش می رسد.

مانند هر خودروی کلاسیک دیگر، در هنگام خرید این خودرو باید به پوسیدگی بدنه توجه داشته باشید. زیرا در خودروهای قدیمی و کارکرده بدنه ی بدون پوسیدگی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مورد بعدی در خرید رنو ۵ که باید دقت کنید، مشکلات برقی این خودروست، آن هم به این دلیل که این خودرو حتی در نمونه های فرانسوی در سیستم برق رسانی مشکلات بسیاری دارد.

در مورد قطعات یدکی موتور و سیستم فنربندی مشکلات آنچنانی نخواهید داشت، زیرا هنوز قطعات یدکی این خودرو را می توانید از برخی فروشگاه ها و حتی وب سایت ها خریداری کنید.

منبع : رنو 

  • modir
  • ۰
  • ۰

در میان محصولات کمپانی «کیا موتورز» یک خودرو به نام «کیا کادنزا» وجود دارد که یک خودروی سدان بزرگ است و جزو خودروهای لوکس به شمار می رود .

رقبای این خودرو زیاد هستن و چندان فرصتی به این خودرو برای به نمایش گذاشتن خود نمی دهند .

نسخه 2017 خودروی «کیا کادنزا» از زیبایی و تجهیزات خوبی بهره مند بود اما باز هم به دلیل وجود رقبایی که برای آن وجود داشت چندان مورد توجه قرار نگرفت به دنبال آن همه منتظر بودند تا کمپانی «کیا موتورز» قیمت این خودرو را اعلام کند تا شاید قیمتی که برای این خودرو اعلام میدارند سبب شود تا این خودرو از رقیبان خود پیشی بگیرد .

کیا کادنزا 2017 در سه مدل ارائه خواهد شد. مدل های پریمیوم، تکنولوژی و محدود هر کدام دارای پکیج هایی انتخابی خواهند بود که انتخاب آنها در قیمت تمام شده خودرو تاثیر گذار می باشد. کادنزا 2017 پریمیوم با قیمت پایه 32890 دلار به فروش خواهد رسید که 950 دلار از ارزان ترین مدل کادنزا 2016 نیز ارزانتر است.

این مدل دارای دو پکیج لوکس با قیمت افزوده 3000 دلار و پکیج سانروف پانورامیک با قیمت افزوده 1000 دلار خواهد بود. پکیج لوکس شامل سیستم صوتی با 12 بلندگو Harman Kardon و آینه بغل های برقی و سیستم دستیار پارک عقب خودرو می باشد و پکیج سانروف پانورامیک همانطور که از نامش مشخص است شامل یک سانروف پانورامیک بزرگ به همراه سایه بان برقی و همینطور نورپردازی LED داخل خودرو است.

مدل تکنولوژی دارای تجهیزاتی مانند سیستم هوشمند ترمز اضطراری و هشدار برخورد از روبرو است و قیمت آن از 39890 دلار آغاز می شود.

مدل محدود که لوکسترین مدل کادنزا 2017 خواهد بود علاوه بر تمامی تجهیزات دو مدل قبل دارای صندلی هایی با روکش چرم Nappa و نمایشگر روی شیشه جلو و سیستم باز کردن صندوق خودرو بدون کلید از فاصله نزدیک و قابلیت های دیگری است که با تمامی آنها قیمت این خودرو از 45290 دلار شروع خواهد شد.

در این بازه قیمت کیا کادنزا 2017 رقبایی مانند نیسان ماکسیما جدید، تویوتا آوالون و بیوک لاکروس خواهد داشت که به نظر می رسد به راحتی بتواند آنها را پشت سر بگذارد و فروش خوبی بدست بیاورد.

منبع : کیاموتورز

  • modir
  • ۰
  • ۰

یکی دیگر از محصولات کمپانی خودروسازی «سایپا» اتومبیل «سایپا ۱۴۱» است که در خانواده «پراید»ها جای  دارد و یکی دیگر از اعضای این خانواده بزرگ به شمار می آید .

با وجود قدیمی بودن این خودرو ولی کماکان مشتریان زیادی در پی اطلاع از مشخصات این خودرو و همچنین قیمتش هستند . به همین منظور در این مقاله در خصوص این خودرو و همچنین قیمت حدودی آن صحبت می نماییم .

خودروی «پراید ۱۴۱» ساده و همچنین مدل ۱۳۸۹ در حال حاضر دارای قیمتی در حدود رنج قیمتی ۱۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است .

با قیمتی که این خودرو دارد توان خرید برای اقشار ضعیف تر جامعه را هم نیز فراهم آورده است ولی خب به دلیل پایین بودن میزان رضایت مندی از این خودرو سبب شده است که تولید این خودرو در سال ۹۳ متوقف گردد .

 

طول ۳۹۳۵ میلیمتر
عرض ۱۶۰۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۵۵ میلیمتر
فاصله بین محور چرخ عقب و جلو ۲۳۴۵ میلیمتر
فاصله چرخهای جلو ۱۴۰۵ میلیمتر
فاصله چرخهای عقب ۱۳۸۵ میلیمتر
ظرفیت سرنشین ۴
فاصله تا سطح زمین ۱۶۰ میلیمتر
حجم باک ۳۷ Lit
حداقل شعاع گردش ۴٫۵۵ متر

 

 موتور
مدل M13NI
نوع ۴-Cylinder, in line, SOHC
کورس و قطر سیلندر ۷۱٫۰۸۳٫۶
حجم موتور  ۱۳۲۳  cc
نسبت تراکم ۹٫۷:۱
سیستم سوخت رسانی Injection
حداکثر قدرت ۶۲٫۵/۵۰۰۰   hp/rpm
حداکثر گشتاور ۱۰۳/۲۸۰۰  Nm/rpm
ظرفیت روغن موتور با فیلتر ۳٫۴ lit

 

سیستم انتقال قدرت
نوع کلاج تک صفحه‌ای خشک با فنر خورشیدی
گیربکس ۵ دنده
دنده ۱ با نسبت ۳٫۴۵۴
دنده ۲  با نسبت ۱٫۹۴۴
دنده ۳ با نسبت ۱٫۲۷۵
دنده ۴ با نسبت ۰٫۸۶۱
دنده ۵ با نسبت ۰٫۶۹۲
دنده عقب با نسبت ۳٫۵۸۳
منبع : پراید 
  • modir
  • ۰
  • ۰

مبلغی معادل ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ یورو برای همکاری دو کمپانی اتومبیل سازی «ایران خودرو» و «پژو» سرمایه گذاری شده است . در واقع این دو خودروساز قصد دارند به طور رسمی همکاریشان را با یکدیگر آغاز نمایند .

نتیجه ای که از همکاری دو کمپانی اتومبیل سازی «ایران خودرو» و «پژو» به دست آمده است این است که پنج خودروی جدید را در کشور ما به تولید برسانند .

اتومبیل های جدیدی که قرار است از «پژو»ی فرانسه روانه بازارهای کشور ما شود دارای نام های : «پژو ۳۰۱» و «پژو ۲۰۸» و «پژو ۵۰۸» و «پژو ۲۰۰۸» و «پژو ۵۰۰۸» هستند .

در این مقاله اطلاعاتی از برخی از این خودروهای جدید «پژو» را به میان می آوریم تا کسانی که تمایل به آشنایی با این خودروهای جدید را دارند از این اطلاعات استفاده نمایند .

احتمال آن وجود دارد که یکی از سایت های «ایران خودرو» به همان واحد مشترک مدنظر تبدیل شده و از این پس «پژو»های جدید را روی خط تولید داشته باشد.

پژو ۳۰۱ :

با اینکه حضور یا عدم حضور پژو ۳۰۱ همیشه بخشی از اخبار خودرویی هفته های اخیر بوده، ولی با توجه به اعلام رسمی، می توان مطمئن شد که باید در انتظار ۳۰۱ باشیم. این خودرو جز آن دسته از دستاوردهای PSA بوده که بیشتر برای بازارهای درحال توسعه طراحی شده است. سیتروئن الیزه دقیقا مشابه این ماشین است و چند وقتی است به بازار منطقه آزاد راه پیدا کرده است. در بازار منطقه آزاد ارس، الیزه در نسخه فول قیمت ۵۹ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است و واقعا امکانات خاصی نسبت به خودروهای کره ای و ژاپنی ندارد.

به احتمال زیاد نسخه ۶/۱ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ پژو ۳۰۱ در ایران تولید می شود. خودرویی که توان تولید ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متری دارد و با گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک و تیپترونیک قدرت را به چرخ های جلو می رساند. نهایت امکاناتی که شما در ۳۰۱ می بینید، سیستم تهویه اتوماتیک و کنترل پایداری ESP است. این خودرو در بازار امارات با مدل ۲۰۱۶ قیمت ۵۵ هزار درهمی را به خود اختصاص داده است.

از ویژگی های این خودرو می توان به کیفیت به نسبت مناسب قطعات، مصرف ترکیبی نزدیک به هفت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، اتاق مناسب برای ۴ نفر، فضای صندوق مناسب، استهلاک معقول و قیمت پایین با توجه به فناوری روز اشاره کرد. البته که در صورت ورود این خودرو احتمال عرضه آن در نسخه فول آپشن دو ایربگ با گیربکس اتوماتیک در بازه قیمتی زیر ۷۰ میلیون کم است و برای اکثر ایرانیان، ۳۰۱ ماشینی ارزان به حساب نمی آید. برخی منابع جهانی از این ماشین بد هم گفته اند.

مثلا می گویند اتاق خودرو آن چنان بی سر و صدا نیست و گاهی صدای جاده به اتاق می آید. ۳۰۱ ماشینی چابک نیست و اصلا روی شتابگیری آن نمی توان حساب کرد. گیربکس چهار دنده اتوماتیک آن با اینکه به صورت دستی هم عوض می شود، ولی واکنش خوبی را در معکوس کشیدن و تخت گاز رفتن ندارد.

برخی امکانات نظیر کروزکنترل و ایربگ جانبی به صورت پایه در خودرو در نظر گرفته نشده است که حتی چینی ها هم امروز این امکانات را پیش پا افتاده می شمارند. در کل می توان نتیجه گرفت که ۳۰۱ خودرویی است که همچنان در سال ۲۰۱۶ از جانب پژو در بازار خاص جهانی عرضه می شود در حقیقت فناوری بالایی ندارد. البته که نبود این فناوری برای خیلی از ایرانی ها مهم نیست و فقط به برندی اکتفا می کنند که چینی نباشد.

پژو ۲۰۸ :

به اعتقاد خیلی از کارشناسان خودرو، بعد از پژو ۲۰۶ تنها پژو ۲۰۸ است که می تواند جای آن در بازار جهانی تا حد زیادی بگیرد. این تعبیر به این معناست که پژو ۲۰۷ (۲۰۷ اصلی نه +۲۰۶) نتوانست موفقیت ۲۰۶۶ را تکرار کند و در مقابل آن، خودرویی شکست خودرو نام می گیرد. بی شک ۲۰۶ هم در ایران یکی از محبوب ترین خودرو های بازار است که از ابتدا تا کنون مورد استقبال خریداران و مشتریان قرار گرفته است.

با آن که در فرهنگ خودرویی ما جا افتاده است که ۲۰۶ خودرویی پر استهلاک است، ولی خیلی ها این مسئله را نا دیده گرفته و به سراغ خرید نسخه های نو و کارکرده آن می روند.

حال قرار است که در ایران ۲۰۸ بیاید و جای ۲۰۶ محبوب را بگیرد. پژو۲۰۸ از نظر طراحی در سطح خوبی قرار دارد و در قسمت داخل کابین، به شکلی کار شده است که مانند ۲۰۶ سرنشین را جذب خود می کند. پیشرانه های بنزینی ۲۰۸ متعدد هستند و با ۱، ۲/۱، ۴/۱ و ۶/۱ لیتر قدرت نمایی می کنند. توان تولیدی این موتورها بین ۶۸ تا ۱۹۷ اسب بخار است که با توجه به حجم موتور و فناوری توربو و GDi در آن ها متغییر است.

احتمال آن زیاد است که پژو ۲۰۸ با موتور ۲/۱ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری یا موتور ۶/۱ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری به بازار عرضه شود. گیربکس این نسخه عموماً ۴ دنده اتوماتیک یا ۵ دنده دستی انتخاب شده است. مصرف سوخت مناسب، وزن کم اتاق( در برخی مدل ها زیر یک تن)، امکانات خوب و قیمت جهانی مناسب از مزایای ۲۰۸ به حساب می آید.

همچنین در نسخه های فول این خودرو سقف پانارومیک، کروزکنترل، فرمان برقی با حسگر سرعت، سنسور نور و باران، سیستم ESP، کروزکنترل، تهویه دوگانه اتوماتیک، رینگ آلیاژی اسپرت، دی لایت، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم پخش صوتی و تصویری، آینه حساس به نور، تودورزی صندلی و فرمان چرم، داشبورد و رودری ها با تزیینات فیبرکربن، چرخش چراغ در پیچ ها، چهار یا شش کیسه هوا و … وجود دارد. قیمت نسخه فول شش ایربگ با گیربکس اتوماتیک و موتور ۶/۱ لیتری مدل ۲۰۱۶ در امارات ۷۱ هزار درهم است و نسخه های ساده تر مدل ۲۰۱۶ تا ۶۰ هزار درهم هم معامله می شود. این یعنی در صورت حضور ۲۰۸ در ایران با امکانات معمولی، توقع قیمت گذاری زیر ۷۰ میلیون تومان برای آن، غیر واقعی است.

البته اگر سهم داخلی سازی بیشتر شود و نسخه های حجم موتور پایین و گیربکس دنده ای آن عرضه شوند، احتمال اینکه قیمت ۲۰۸ که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده و احتمالا در سال ۲۰۱۷ به بازار ایران می آید، زیر ۶۰ میلیون تومان باشد، بیشتر می شود.

منبع : پژو

  • modir
  • ۰
  • ۰

در خصوص قیمتی که قطعات لوازم یدکی خودروی «زانتیا» محصول «سایپا» دارد باید بگوییم که گاهی تا دو برابر سایر خودروهای هم قیمت خود یعنی رنج قیمت 30.000.000 الی 50.000.000 تومان بالا می رود و حتی گاهی این اختلاف قیمتی چیزی بیش از 2 برابر هم می شود .

در حال حاضر حدود هفت سالی هست که دیگر این خودرو تولید نمی شود و به همین دلیل هم پیدا کردن نسخه نو و یا کم کرده این خودرو که سالم باشد کار دشواری است و از سوی دیگر هم خریداری کردن «زانتیا»یی که زیاد کار کرده باشد با توجه به بالا بودن قیمت هایی که قطعات آن دارد ریسک بالایی را برای صاحبش به همراه خواهد داشت .

بنابراین افرادی که به دنبال یک خودروی اقتصادی هستند، باید به فکر یک گزینه دیگر باشند. نمونه های سالم و نسبتا کم کارکرد زانتیا این روزها بیش از 33 میلیون تومان قیمت دارند و با توجه به مشکلات تعمیر و نگهداری خرید نمونه های ارزان قیمت و کارکرد بالای این خودرو توصیه نمی شود.

اما با توجه به بازگشت رسمی سیتروئن با بازار کشورمان و همکاری مجدد این خودروساز با سایپا، شایسته است تا برای احترام به مشتریان قدیمی این برند، سایپا و سیتروئن فکری به حال شرایط نامساعد بازار قطعات یدکی و تعمیرات زانتیا بکنند، تا بلکه جایگاه برند سیتروئن در اذهان مشتریان احیا شود.

سیتروئن زانتیا یکی از محبوب ترین خودروهای فرانسوی تاریخ ایران است. این اتومبیل خانوادگی بین سال های 1993 تا 2001 بر روی خط تولید سیتروئن قرار داشت و در طول این مدت به تعداد 1.2 میلیون دستگاه ساخته شد.

در ژانویه 2001 و تقریبا همزمان با خاتمه پیدا کردن تولید زانتیا در رن فرانسه، سایپای ایران طبق قرارداد منعقد شده شروع به مونتاژ نسخه فیس لیفت 1998 کرد.

زانتیا تا سپتامبر 2010 (شهریور 1389) مهمان سایپا بود و بعد از این تاریخ تولید آن در ایران نیز به پایان رسید. ظاهرا نام این خودرو (Xantia) از کلمه یونانی Xanthos برگرفته شده که به معنای نور است.

ورود زانتیا در اوایل دهه 80 هجری شمسی به بازار فوق العاده تشنه، محدود و بدون تنوع کشور یک اتفاق بسیار خوب برای علاقه مندان به خودرو بود.

مشخصات فنی مناسب، قابلیت های دینامیکی بالا، طراحی خاص و زیبای بدنه در کنار امکانات خوب و سیستم تعلیق منحصر به فرد باعث شد که محصول سیتروئن با استقبال بسیار بالایی روبرو شده و به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند.

منبع : سایپا 

  • modir
  • ۰
  • ۰

شرکت اتومبیل سازی «ایران خودرو» یک محصول دیگر به نام «وانت باردو» دارد که این خودرو را به دلیل پایین بودن قیمتش اقشار کم درآمد جامعه هم می توانند به راحتی خریداری کنند .

خودروی «وانت باردو» که در واقع همان خودروی «پیکان وانت» است در سال ۱۳۹۳ دیگر تولید نشد .

قیمت خودروی «وانت باردو» مدل دوگانه سوز محصول کمپانی «ایران خودرو» در اواخر سال ۱۳۹۴ در رنج قیمتی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار بوده است این درحالی بوده است که نسخه صفرکیلومتری برای این خودرو در سال ۹۴ دیگر عرضه نمی شده است .

خودروی «وانت باردو» با قیمت پایینی که داشت برای خیلی از افراد در دسترس بود و از آن جا که جزو خودروهای کاری محسوب می شد از فروش خوبی هم برخوردار بود .

کد کلاس(های) خودرو ۱۵۵۰۵ : وانت باردو بنزینی جدید با موتور OHV II
۱۵۵۰۴ : وانت باردو بنزینی جدید
۱۵۵۰۳ : وانت باردو بنزینی
نوع موتور کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : OHV ، کلاس ۱۵۵۰۵ : OHV II
حجم موتور (cc) کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۱۵۹۸ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۶۹۶
حداکثر توان موتور (hp) کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۸۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۸۶ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۱۳۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۹٫۵ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۰٫۸
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : یورو ۲ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : یورو ۴
حداکثر سرعت (km/h) ۱۶۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) کلاس ۱۵۵۰۳ و ۱۵۵۰۴ : ۱۴ ، کلاس ۱۵۵۰۵ : ۱۲٫۷
سیستم انتقال قدرت ۴ دنده دستی
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۹
طول خودرو (mm) ۴۳۳۲
عرض خودرو(mm) ۱۶۲۰
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۲۲
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۵۰۲
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۹۶۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۴۵
آخرین بروزرسانی ۱۳۹۵/۷/۱۰
منبع : ایران خودرو 
  • modir
  • ۰
  • ۰

اتومبیل «پژو ۲۰۶» در آن ابتدا که تولید گشته بود خودرویی لوکس به شمار می آمد ولی حالا دیگر در دسته  خودروهای معمولی قرار گرفته است ولی باز هم جزو خودروهای دوستداشتنی برای ما ایرانیان به حساب می آید هرچند که همانند قبل نیست .

در حال حاضر خودروی «پژو ۲۰۶» دیگر یک خودرویی چینی به حساب می آید به جای آن که فرانسوی باشد! یا به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که در حال حاضر «پژو ۲۰۶۶» به جای اینکه اتومبیلی ایرانی فرانسوی  باشد خودرویی ایرانی چینی است .

از سال ۹۱ به بعد به دلیل وجود تحریم ها دیگر کشور فرانسه برای ما قطعات ارسال نکرد و به همین جهت قطعاتی که خود تولید نمیکردیم را از کشور چین گرفتیم به همین جهت میزان کیفیت «پژو ۲۰۶۶» با نسخه  فرانسوی اش خیلی تفاوت پیدا کرد .

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از خراسان، به این ترتیب «پژو ۲۰۶» مدل ۹۲ با تغییراتی نسبت به مدل سال قبل خود وارد بازار شد و این بار بیش از این که یک خودروی ایرانی- فرانسوی باشد، یک خودروی ایرانی- چینی بود.

بنابراین پژو۲۰۶ های تولیدی ایران را به دو دسته تقسیم می کنیم:

۱) پژو۲۰۶هایی که قبل ازسال ۹۱ درایران تولید شده اند که به علت استفاده ازقطعات فرانسوی به« پژو۲۰۶ فرانسوی» معروفند.
۲) پژو۲۰۶ هایی که از سال ۹۲ به بعد در ایران تولید شده اند که به علت استفاده از قطعات چینی و ایرانی به «پژو۲۰۶ های ایرانیزه شده» معروفند.
این مسئله باعث شد تا بسیاری از متقاضیان این خودروی زیبا، قید ظاهر آن را بزنند و به سمت خودروهای هم رده نظیر L90 بروند. خودروهایی که برخلاف پژو۲۰۶ تنها ایرادشان ظاهر نامناسب آن است. اما برخی از مردم هم آپشن های جدید پژو۲۰۶ را غنیمت شمرده و از این خودرو لذت بردند. تغییراتی که پژو۲۰۶ درک کرد به شرح زیر است:
در عین حال براساس گزارش ها، با وجود برجام و رفع تحریم ها در این حوزه، هنوز تغییری در کیفیت پژو۲۰۶ صورت نگرفته است و بعید به نظر می رسد که گیربکس فرانسوی جای همتای ایرانی خود را بگیرد، چراکه هزینه تمام شده پژو۲۰۶ بالا می رود و سهم بازار خود را از دست می دهد.
بخش موتور
پژو ۲۰۶های ایرانیزه شده همچون ۲۰۶ های فرانسوی ازهمان موتورهای نام آشنای تی یو۵ (مورد استفاده در ۲۰۶ تیپ۵) وتی یو۳ (مورد استفاده در۲۰۶ تیپ۲) استفاده می کنند با این تفاوت که قطعات موتوری ۲۰۶ های فرانسوی اکثرا از فرانسه به ایران صادر می‌شد اما در ۲۰۶ ایرانیزه شده اکثر قطعات موتور از چین به ایران صادر می شود و این یعنی افت محسوس کیفیت ساخت موتور و دوام موتور در دراز مدت.
بخش گیربکس و کلاچ
یکی از بزرگترین تغییرات صورت گرفته منفی در پژو۲۰۶ ایرانیزه شده تغییر کلی سیستم گیربکس آن است. به طوری که پژو۲۰۶ ایرانیزه شده مجهز به گیربکس (بی ای ۱) شده است که همان گیربکس مورد استفاده در پژو۴۰۵ می باشد. این گیربکس هماهنگی خوبی با موتور ۲۰۶ ندارد در نتیجه دو مشکل اساسی در ۲۰۶ های ایرانیزه شده به وجود آمده است:
اول) به علت تعریف ضرایب دنده متفاوت در گیربکس جدید پژو ۲۰۶ دیگر خبری از شتاب گیری عالی نیست به نحوی که ۲۰۶ فرانسوی تیپ۵ طبق اعلام ایران خودرو دارای حداکثر سرعت معادل ۱۹۵۵ کیلومتر برساعت بوده و شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومترآن نیزمعادل ۹٫۸۸ ثانیه بوده است در حالی که بعد از تغییرگیربکس حداکثرسرعت آن به ۱۹۰ کیلومترکاهش یافته و شتاب آن نیز به ۱۱٫۶ ثانیه رسیده است.
دوم) به علت عدم هماهنگی بین موتور و گیربکس جدید در پژو ۲۰۶ درحال حاضر بیشترین تعداد مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو در رابطه با خرابی های پژو ۲۰۶۶ ایرانیزه شده مربوط به مشکلات گیربکس آن است که باعث ایجاد نارضایتی برای خریداران شده است.
در بخش سیستم کلاچ این بار ۲۰۶ ایرانیزه شده پیشرفت کرده و دارای کلاچ نرم تری شده که در رانندگی های شهری بسیار قابل توجه است.
منبع : پژو 206
  • modir
  • ۰
  • ۰

بنابر گزارش ارائه شده توسط پدال نیوز :

به جهت وجود نقص فنی در اتومبیل های شرکت های «هیوندای» و «کیا» به تعداد ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو از سوی دولت کره جنوبی فرا خوانده شدند .

فراخوان مذکور ۱۲ مدل از خودروهای این دو کمپانی «هیوندای» و «کیا» را شامل می شود . از جمله خودروهای «هیوندا سوناتا» و «هیوندا آی۳۰» و «جنسیس» و «سانتافه» و «کیا Carnival Minivan» و «کیا موهاوی» در این ۱۲۲ مدل گفته شده قرار دارند .

افشاگری هایی که از سوی کیم گوانگ که یکی از کارکنان سابق شرکت «هیوندای» به حساب می آید مسبب فراخوان ۲۴۰٫۰۰۰ دستگاه خودرو شده است .

تمامی این ۱۲ مدل دارای مشکل لوله خلا، شلنگ سوخت، ترمز در هنگام پارک و برخی ایرادات قطعه ای هستند.

کیم گوانگ که به مدت ۲۵ سال در کمپانی «هیوندا» مشغول به کار بوده است اضافه کرد که این نقص شامل خودرو هایی که به کشور آمریکا صادر شده نیز می شود و با این وضعیت تعداد خودرو های معیوب به ۱٫۵ میلیون دستگاه خواهد رسید.
کیا و هیوندای از فراخوان داوطلبانه این ۱۲۲ مدل خودداری کرده و هرگونه نقص فنی را منکر شدند. آن ها  اعلام کردند: “هیچ گونه گزارشی در رابطه باآسیب دیدگی و یا تصادفات بر اثر مشکلات ذکر شده به ما گزارش نشده است.”
دولت کنونی کره جنوبی در حال بررسی مشکلات کنون و تخلفات احتمالی این دو خودروساز است.

خودرو

نام خودرو هیوندای سوناتا
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی) ۲۰۱۱

 

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۲۳۵۹سی سی
حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار شیف ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۴۱۱ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۸۲۱ طول – ۱۸۳۴ عرض – ۱۴۷۱ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۹۴ میلیمتر

 

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر ۹٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۶٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۷۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
استاندارد امنیت
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر

 

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداری HAC – ESC – BAS – ABS – EBD
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – مجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتی دارای ۶ اسپیکر – قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی های iPod و Auxiliary- قابلیت دانلود دفتر تلفن از طریق بلوتوث – در مدل‌های Limited : چنجر CD – نویگیشن – اسپیکر‌های Infinity
دیگر تجهیزات پشت سری های فعال شونده – ورود بدون کلید – کروز کنترل – گرمکن آینه ها – کامپیوتر سفری Trip Computer – گرمکن صندلی های جلو و عقب – سقف پانوراما – گرمکن برف پاک کن ها – آینه تاریک شونده خودکار – کنترل الکتریکی صندلی ها همراه حافظه – سنسور جلو و عقب – چراغ های زنون – دریچه های تهویه برای سرنشینان عقب – پرده برقی عقب

 

قیمت و نمایندگی

قیمت بازار صفر کیلومتر
قیمت بازار کارکرده از ۱۱۰ تا ۱۴۸ میلیون تومان – بروزرسانی در: ۱۳۹۵/۷/۴
نمودار قیمت مشاهده نمودار قیمتی
نمایندگی فروش آسان موتور

 

هیوندای سوناتا (به انگلیسی: Hyundai Sonata) در کلاس خودروی اندازه متوسط و با طراحی خودروهای موتور جلو-محور جلو و چهاردر سِدان تولید و در سطح جهانی توسط شرکت هیوندای موتور به بازار عرضه شده است. این خودرو از سال ۱۹۸۵۵ تا کنون تولید شده‌است. نسل هفتم و هشتم هیوندای سوناتا در شرکت آسان موتور ایران عرضه می‌شود.

منبع : سوناتا هیوندای

  • modir
  • ۰
  • ۰

جناب ریاحی در خصوص قطعات فنی که از نظر مردم خیلی مشکل دار و معیوب بوده و از این رو قسمت اعظمی از شکایت های مردمی را به خود اختصاص داده است بیان داشت : یکی سنسور بنزین اتومبیل «پژو ۴۰۵۵» است و دیگری شیشه بالابر خودروی «پراید» این دو خودرو در موارد گفته شده خیلی از مالکان را به ستوه آورده اند .

وی همچنین به دنبال مطلب ذکر گردیده در بالا بیان داشت که متاسفانه اتومبیل «پژو ۴۰۵» قادر به صورت  دادن مناسب سوخت رسانی نیست و به اندازه ای از مشکل سنسور سوخت برخوردار است که از هر ده خودروی «پژو۴۰۵» که به مرحله تولید می رسد تعداد ۶ عدد از آن ها دچار مشکل مذکور است .

وی تصریح کرد: در خودرو «پراید» نیز از هر ۱۰ خودرو تولیدی ۳ تا ۴ خودرو ما با مشکل شیشه بالا بر مواجه بود، به همین منظور پروژه ای برای بهبود در این خصوص تعریف شد و اکنون از هر ۱۰ خورد تنها یک خودرو مشکلات این‌چنینی دارد.

ریاحی گفت: من فکر می کنم تا پایان سال ۹۵ خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید باید خارج شوند.

وی اظهار داشت:به صنعت موتور سیکلت  در ۱۰ سال گذشته، بیشتر از حد مجاز مجوز داده‌ شده است و  برخی  تولیدکنندگان در زمینه آلایندگی و کیفیت استانداردها موجود را پاس نمی‌کنند.

ریاحی گفت: آیین‌نامه کیفیت در این خصوص نوشته  و به موتورسازان ارائه‌ و پروانه برخی از آنها نیز ابطال‌شده است اما با توجه به اینکه این وسیله برای امرارمعاش  و تردد در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخوردها در این خصوص محتاطانه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  تا پایان سال انتظار داریم حداقل ۳۰ درصد خط تولید موتور سکیلت‌های کاربراتی کاسته شود ، تصریح کرد:  امیدورایم که در سال‌های آینده خط تولید موتور سیکلت‌های کاربراتی  به طور کامل از رده خارج  شوند.

۲ خودرو ساز بزرگ گشور تمام استاندارد‌های کیفی را پاس نمی‌کنند :

ریاحی گفت:خودرو در کشور ۵۵ استاندارد اجباری دارد که ۵۱ مورد در خصوص خورد خودرو و ۴ مورد در خصوص آلایندگی است، اما خودرو های ۲ خودروساز بزرگ کشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمی‌کنند.

وی تصریح کرد:خودروهای وارداتی و تولید داخلی  این ۵۵ استاندارد را باید بتواند پاس کنند که در دو خورد ساز مطرح ما  و خورد وهای مونتاژی این وضعیت موردبررسی قرار می‌گیرد.

پروانه‌های نمایندگی‌های بد رفتار را باطل می‌کنیم :

ریاحی گفت: برخی از استاند‌اد های ما در خصوص خودرو‌های چینی مونتاژ شده در کشور نیز صدق نمی‌کند و  حتی در مواردی خودروهای وارداتی نیز این مشکلات را دارند.

وی افزود: مردم زمانی که  خودرو های خود را به درب نمایندگی برای خدمات پس از فروش می‌برند برخوردهای مناسبی با آنها صوت نمی‌گیرد این امر باعث شده است که تعداد زیادی از پروانه‌های نمایندگی‌ها در استان‌ها باطل‌شود.

ریاحی گفت: باید اذعان داشت که ایران به آن شکل خودرو ساز نیست و  کار خود را با مونتاژ شروع کرده‌است، البته اکنون  برخی از خودرو های ما تا ۹۰ درصد اکنون ساخت داخل شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: در سال ۹۲ ایران ۱۷ تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا بوده است که این رتبه اکنون به ۱۹ رسیده است و ما ۲ پله تزلزل داشته‌ایم.

کد کلاس(های) خودرو ۲۵۶۳۴
نوع موتور XU7JP/L3
حجم موتور (cc) ۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp) ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹٫۳
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی یورو۴بهینه
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) ۱۲٫۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۶٫۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۹
طول خودرو (mm) ۴۴۰۸
عرض خودرو(mm) ۱۶۹۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۶۹
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۱۰۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۷۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۴۷۰
آخرین بروزرسانی ۱۳۹۵/۷/۱۰
منبع : پژو 405
  • modir