دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم بین دو خودروی «کیا اپتیما» 2016 و «تویوتا کمری» 2016 یکی را انتخاب نماییم باید بدانیم که کار دشواری را پیش رو داریم .

ولی در کل بعد از بررسی هایی که صورت گرفته است این نتیجه حاصل گردیده است که خودروی «کیا اپتیما» دارای گارانتی بیشتر و همچنین داشتن سواری بهتر و قیمت مناسب تر و چهره زیباتر در مقایسه با «تویوتا کمری» می باشد و به همین جهت هم می باشد که «کیا اپتیما» نسبت به «تویوتا کمری» گزینه بهتری می باشد .

حال قصد داریم  «تویوتا کمری» ۲۰۱۶ و «کیا اپتیما» ۲۰۱۶ را بررسی کنیم.

اگر به دنبال سواری سایز متوسط جدید و رقابتی هستید پس احتمالا «کیا آپتیما» ۲۰۱۶ و «تویوتا کمری» ۲۰۱۶ را در لیست خریدتان دارید.

اگر ندارید، پس باید به لیستتان اضافه کنید. چون هم کمری و هم آپتیما موتور های عالی، ویژگی های استاندارد و آپشن های فراوان، مصرف سوخت و راحتی عالی و کابین جادار دارند.

اما الان این سوال پیش می آید که کدام یک بهتر است؟ و کدام را باید بخرید؟ برای اینکه جواب این سوال را پیدا کنید این مطلب را از دست ندهید.

ما در این مطلب برای اینکه شما بتوانید راحتتر تصمیم بگیرید بین این دو مدل مقایسه ای دقیق راه انداختیم.

در ابتدا ویژگی هایی که جدیدا به آپتیما و کمری های مدل ۲۰۱۶ اضافه شده اند را بررسی می کنیم.

کیا آپتیما ۲۰۱۶

آپتیما برای عرضه در سال ۲۰۱۶ به طور کامل طراحی دوباره شد. این مدل علاوه بر طراحی داخلی و بدنه جدید چند ویژگی تازه دیگر نیز پیدا کرده. مثل یک موتور توربوشارژ Eco، برای خریدارانی که نمی خواهند هزینه زیاد آپتیمای هیبریدی را پرداخت کنند.

تویوتا کمری ۲۰۱۶

تویوتا کمری بعد از تغییرات اساسی که در سال قبل داشت، برای سال ۲۰۱۶ تقریبا تغییری نکرده است.

قابلیت اطمینان

با توجه به رتبه های اطمینان از متخصصان صنعت در J.D.Power، کمری قابلیت اطمینان بالاتر از متوسط را ارائه می دهد اما رتبه اطمینان آپتیما پایین تر از متوسط است.

آپتیمای سال گذشته نیز همین رتبه را در این زمینه داشت. با اینکه این دو مدل از نظر مکانیکی شبیه هم هستند اما آپتیما ۲۰۱۶ اصلا شباهتی به مدل سال گذشته خود ندارد و پیشرفت خوبی داشته است.

از نظر پوشش گارانتی، آپتیما از کمری خیلی جلوتر است. در حالی که کمری گارانتی بدنه ۳ ساله یا ۵۷۶۰۰ کیلومتری و گارانتی حفاظت از موتور ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری را ارائه می دهد، گارانتی های آپتیما شامل گارانتی بدنه ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری و گارانتی فوق العاده موتور ۱۰ ساله یا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتری می شود.

در نتیجهدر این قسمت برنده نداریم. چون اگرچه کمری، آپتیما را در قابلیت اطمینان به راحتی شکست می دهد؛ اما نمی توانیم در مورد مدل های جدید هنوز اظهار نظر کنیم و از طرفی گارانتی کیا بهتر از تویوتا است.

مصرف

هر دو مدل های کمری و آپتیما چند حق انتخاب برای موتور به خریداران می دهند. مدل های ساده آپتیما از یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار نیرو استفاده می کنند که دارای مصرف سوخت ۹٫۸۵ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۷۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است.

در عین حال، مدل ساده کمری موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با ۱۷۸ اسب بخار نیرو دارد که مصرف سوخت آن ۹٫۴۶ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۷۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است.

اگر می خواهید کارایی خودرویتان را بهینه کنید، پس باید مدل هیبریدی را انتخاب کنید. مدل آپتیماهیبریدی ۲۰۱۶ هنوز عرضه نشده است، اما به زودی به بازار خواهد آمد و باید قاعدتا مصرف سوخت سال گذشته خود را که ۶٫۵۷ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۵٫۹۱ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه بود را بهبود بدهد.

آخرین مدل کمری هیبریدی دارای مصرف سوخت ۵٫۵ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۷۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است.

وقتی صحبت از مصرف سوخت می شود، آخرین مدل آپتیما یک برگ برنده دیگر نیز دارد. یک مدل اکوی با مصرف سوخت بهینه که برای خریدارانی که نمی خواهند هزینه اضافی برای یک آپتیمای هیبریدی پرداخت کنند طراحی شده است.

اکو از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۱٫۶ لیتری با ۱۷۸ ساب بخار نیرو استفاده می کند و دارای نرخ مصرف سوخت ۸٫۴۴ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۰۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است. که از همه مدل های بنزینی دیگر آپتیما و کمری بهتر است.

بنابراین شما کدام را انتخاب می کنید؟ از نظر مصرف سوخت کلی، کمری هیبریدی انتخاب برتری است، اما اگر قصد دارید پول ذخیره کنید، آپتیما اکو می تواند جایگزینی عالی برای مدل گران قیمت هیبریدی باشد.

منبع : کیاموتورز

  • ۹۵/۱۱/۳۰
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی