دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر بررسی ها این نتیجه را به دنبال داشته است که خودروهای هاچ بک طرفداران زیادی دارد به همین دلیل هم هست که بیشتر اتومبیل سازان در این کلاس هم دستی جنبانده و محصولی هاچ بک به تولید می رسانند .

ولی این همه روی قضیه نمی باشد و بعضا برخی از خودروسازان عکس این عمل را از خود نشان می دهند و با اضافه کردن یک صندوق به خودروهای هاچ بکشان این اتومبیل ها را (ناچ بک) یا همان (صندوقدار) می کنند .

اگر بخواهیم در این خصوص مثالی را ذکر نماییم می توانیم به خودروی «پژو ۲۰۶» که بارزترین مثال است  اشاره نماییم .

این خودرو با همکاری «ایران‌خودرو» و «پژو» بر اساس نسخهٔ هاچ‌بک این خودرو ساخته شد؛ اما در سوی دیگر «پژو» نسخهٔ سدان مدل «۳۰۷» خود را نیز جهت عرضه در کشورهایی چون چین و آرژانتین تولید نمود؛

بنابراین قصد داریم در ادامه طراحی این دو هاچ‌بک صندوقدار شده را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بفهمیم کدام‌یک در اضافه کردن صندوق موفق‌تر عمل کرده‌اند.

معرفی خودروها

پژو ۲۰۶ یک هاچ‌بک کلاس B است که در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان جایگزین پژو ۲۰۵ معرفی شد و سپس نسخه‌های کابریولت یا CC و استیشن یا SWW آن هم تولید شد. این خودرو که در زمان خود از طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد، آغازگر زبان طراحی جدید پژو بود و بعداً محصولات دیگر این خودروساز فرانسوی در طراحی راه ۲۰۶ را ادامه دادند.

پژو ۲۰۶ به دلیل طراحی جذاب، هندلینگ خوب و تیپ‌های فراوان در سراسر جهان به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت تا جایی که حتی به مدت چهار سال پس از معرفی نسل جدیدش بنام ۲۰۷، همچنان تولید می‌شد و حتی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز که ظاهری شبیه به ۲۰۷ پیدا کرده بود با نام ۲۰۶ پلاس تا سال ۲۰۱۲ در اروپا تولید شد.

این هاچ‌بک محبوب در سال ۱۳۸۰ توسط ایران‌خودرو به بازار کشورمان هم عرضه شد و در ایران هم به موفقیت بسیار بالای دست یافت.

در سوی دیگر پژو ۳۰۷ نیز به‌عنوان نسل جدید ۳۰۶ در سال ۲۰۰۱ معرفی شد. این خودرو، هاچ‌بکی در کلاس C است و مانند ۲۰۶ نمونه‌های استیشن و کابریولت آن‌هم ساخته شد. ۳۰۷ در طراحی کاملاً از ۲۰۶ الهام گرفته بود و شباهت بسیار زیادی به برادر کوچک‌ترش داشت.

همچنین ۳۰۷ هم خودروی بسیار موفقی بود و حتی توانست عنوان خودروی سال ۲۰۰۲ اروپا را هم کسب کند. هرچند تولید این خودرو در سال ۲۰۰۸ در اروپا متوقف شده و مدل جدید ۳۰۸ جایگزین آن شد اما تولید ۳۰۷ همچنان در چین ادامه دارد آن‌هم درحالی‌که هم‌اکنون نسل دوم ۳۰۸ در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

منبع : پژو 206

 

  • ۹۵/۱۱/۲۸
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی