دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

کمپانی « ایران خودرو » در حال حاضر به صورت رسمی قیمتی را برای خودروی «دنا ELX» تعیین نکرده است .

این گونه که مشخص می باشد رونمایی کردن از خودروی «دنا ELX» و پیش فروش آن به ماه های بهمن و همچنین اسفند ماه منتقل شده است .

ولی آن گونه که آمار ها و اخبار غیر رسمی اعلام نموده است قیمت خودروی «دنا ELX» در حدود قیمتی ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود.

البته این قیمت بیان شده به احتمال زیاد برای نسخه دستی این خودرو می باشد .

بر این منوال این احتمال وجود دارد که «دنا ELX» در نسخه اتوماتیکش البته اگر عرضه شود دارای قیمتی در حدود ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود .

و همچنین نسخه فول آپشن این خودرو هم به احتمال زیاد دارای قیمتی در حدود ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود .

که البته بعد از پیش فروش و تحویل که در سال ۹۶ انجام می شود با توجه به تاثیر گذاری دلالان و واسطه گران می تواند از مرز ۶۰ میلیون تومان نیز در بازار آزاد فراتر رود.

رقمی که دنا ELX اتوماتیک را مستقیما در رده قیمتی خودروهای چینی نظیر جک J5 اتوماتیک، MVM 550 و MG 3600 قرار می دهد. از این رو باید منتظر ماند و دید که خریداران بین دردسر خرید دنای ELXX توربو و مشکلات خودروهای چینی های کدام را انتخاب می کنند.

مشخصات فنی دنا ELX

آنطور که از شواهد امر بر می آید موتور ۱٫۷ لیتری ایران خودرو که با نام EF7 خوانده می شود، برای دنا ELX به توربوشارژر مجهز شده است که برای اولین بار آن را در مورد سمند سورن توربو مشاهده کردیم.

مدل ELX در دو نسخه توربو و غیر توربو عرضه خواهد شد و پیش بینی قیمتی آن رقم زیر ۵۰ میلیون تومان را (بدون احتساب سود دلالان و بازار سیاه) نشان می دهد. قدرت موتور دنا توربو به حدود ۱۴۷ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ می رسد همچنین تولید گشتاور ۲۱۵ نیوتن متری از دیگر مشخصات فنی دنا توربو (ELX) خواهد بود.

البته این موتور از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان با مشکلات بسیاری روبه رو بوده است و آنطور که از گزارش ها پیداست ایران خودرو فعلا عرضه سورن توربو را پس از مشاهده خرابی های متعدد این موتور کاهش داده است.

با توجه به این موضوع ریسک خرید دنا ELX با موتور توربو همچنان بسیار زیاد است و انتخاب نسخه معمولی و فاقد توربو EF7 نسبت به این مدل معقولانه تر به نظر می رسد.

همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه دنا ELX با گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد که هنوز جزییات آن مشخص نیست.

براساس مشخصات فنی و امکانات رفاهی می توان پیش بینی کرد که دنا ELX حداقل بر روی کاغذ توان رقابت با رقبای عمدتا چینی خود را داراست اما در عمل ابهامات زیادی در زمینه کیفیت، قیمت و زمان تحویل این خودرو به مشتریان وجود دارد که می تواند بر موفقیت تئوری دنا ELX سایه بیندازد.

از دیگر تجهیزات دنا ELX می توان به سانروف، لاستیک های ۱۵ اینچی با سایز ۱۹۵ و تغییرات جزیی در بخش مالتی مدیا اشاره کرد.

منبع : ایران خودرو

  • ۹۵/۱۱/۲۸
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی