دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

در بازارهای جهانی دو خودروساز «کیا» و «هیوندای» علاوه بر آنکه از بعد فروش به هم نزدیک می باشند از بعد سیاست های حضور در بازار هم به یکدیگر نزدیک می باشند .

با این وجود باید گفت که در حال حاضر دو خودروساز «کیا» و «هیوندای» در بازار داخل کره با رقابتی که باهم دارند «کیا» در این بین موفق شده است «هیوندا» را عقب بزند آن هم به نسبت سه به یک در مبحث فروش .

این که دو کمپانی «کیا» و «هیوندا»  در بازارهای جهانی از خیلی از لحاظ به یکدیگر شباهت دارند گاهی به ارتباطات این دو خودروساز به هم مربوط می شود .

 

در کلاس سدان‌های سایز متوسط که دو خودرو مورد مقایسه ما در آن قرار می‌گیرند نیز، این حرکتِ هم راستای «کیا» و «هیوندای» بطور کلی دیده می‌شود.

قیمت دو خودرو تنها ۲ هزار دلار اختلاف دارد به‌شکلی که «کیا اپتیماجی‌تی» ۴۴ هزار دلار و «سوناتا پریمیوم» ۴۲ هزار دلار در بازار استرالیا قیمت خورده است.

مشخصات فنی

پیشرانه‌های این دوقلوهای همسان، کاملا یکسان است و هردو از یک نیروگاه بنزینی چهارسیلندر به حجم ۲ لیتر درکنار بهره‌گیری از توربوشارژر سود می‌برند. پیشرانه مورد بحث در ۶ هزار دور دقیقه، ۲۴۱ اسب‌بخار نیرو را در کنار گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متری در دوری بین ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ RPM به گیربکس ۶ سرعته و اتوماتیکی انتقال می‌دهد.

البته در بازار ایران این خودروها با موتور متفاوت ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۸۸ اسب بخار عرضه می شوند.

باتوجه به اینکه پیشرانه‌ و سیستم انتقال قدرت دو خودرو، همانند هم است و هردو گزینه دیفرانسیل جلو هستند؛  پس قائدتا نباید در بخش مصرف سوخت تفاوت خاصی داشته باشند اما با این وجود، توفیری کوچک اما قابل اندازه گیری بین اعداد و ارقام مصرفشان وجود دارد.

این تفاوت به این صورت است؛ اپتیما جی‌تی در هر صد کیلومتر ۸٫۵ لیتر و سوناتا پریمیوم ۹٫۲ لیتر بنزین‌ را در سیکل ترکیبی می‌سوزانند. در خصوص این اختلاف باید این نکته را هم در نظر بگیرید که وزن دو مورد مقایسه نیز تقریبا یکسان هستند و تفاوتشان در حد ۵ کیلوگرم است. ۵ کلیویی که بنظر می‌رسد برای کیا با ۱۶۵۰ کیلوگرم اندکی اضافه وزن محسوب می‌شود!

معمولا در رقابت‌های نفس‌گیری که برسر فروش محصولات مختلف در یک منطقه خاص حاکم است، درکنار تفاوت‌های فاحش بین شرکت‌های رقیب، یکسری شباهت‌ها و نقاط مشترک ریز در محصولات و خط‌ مشی این کمپانی‌ها دیده می‌شود. این موارد تشابه درصورتی که دو شرکت در زیر چتر یک کمپانی بزرگتر قرار داشته باشد طبیعتا بسیار بیشتر می شود.

 

نمونه جالبی از این مساله را می‌توانید در رقابت بین کیا و هیوندای ببینید. به این صورت که بین محصولات  این دو خودروساز بزرگ درعین تفاوت‌های متمایز کننده، می‌توانید تعدادی از المان‌های مشابه را ببینید.

منبع : سوناتا هیوندا 

  • ۹۵/۱۱/۲۶
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی