دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

بعد از بررسی هایی که در خصوص خودروی «پراید» و میزان رضایت مردم از این خودرو صورت گرفته است مشخص شده است که نخستین دلیلی که سبب شده است تا مردم چندان رضایتی از« پراید » نداشته باشند قدیمی بودن فناوری این خودرو می باشد .

فناوری استفاده شده در خودروی «پراید» مربوط به سال ۱۹۹۰ می باشد و از آن تاریخ تا به حال هیچ گونه تکنولوژی جدید و مدرنی به آن اضافه نشده است .

در حقیقت صاحبان خودروی «پراید» از خودرویی استفاده می کنند که فناوری اش مربوط به ۲۲ سال قبل است که اتومبیل سازان آمریکایی و آسیایی طراحی کرده اند .

همچنین از جمله دلایل عمده گله و شکایت‌ها از«پراید» ، سیستم ایمنی این خودرو است به طوری که ارابه مرگ خوانده می‌شود.

زیرا که اسکلت و پیکربندی این ماشین، فوق‌العاده ضعیف است. فلزات به کار رفته، سطح استحکام و ضریب مقاومت آن به نسبت خودروهای روز اروپا و حتی تولیداتی مثل پژو ۴۰۵، بسیار ضعیف‌تر است.

سپر جلوی و عقب «پراید»  از نوع پلاستیکی است و اگر خدای ناکرده با سرعت بالا، تصادفی داشته باشید، شاید چیزی از ماشین در زمین به جای نماند و همه آن خاکس‌تر شود.

گرچه تولید کنندگان این ماشین به فکر ساخت یک خودروی ارزان و شهری بوده‌اند و در سال ۱۹۸۶ به این فکر نمی‌کردند که روزی این ماشین بخواهد در جاده‌های تهران-هراز یا تهران-قم به عنوان مسافر‌کش فعالیت کند.
نکته دیگری که باید به ضعف‌های این خودرو اضافه کرد این است که بعد از ۴-۵ سال، هر چقدر هم راننده خوبی بوده باشید و ماشین را تمیز نگه داشته باشید، شاهد در رفتن زوار قسمت‌های مختلف و شنیدن صدای تق تق از کنسول جلو تا صندوق عقب خواهید بود.
ممنوعیت فروش پراید در آمریکا به دلیل مشکل ایمنی

آنطور که ویکیپدیا می‌گوید پراید توسط شرکت مزدا با نام مزدا ۱۲۱ تولید شد و سال ساخت آن ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ است یعنی دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی. اولین تولید پراید ۲۶ سالِ پیش بوده و ظاهر اولیه آن همین پراید ها‌چ‌بک خودمان است اما پراید سدان، حاصل فیس‌لیفت کمپانی فورد است، یعنی این محصول تماما در دو دهه گذشته، تغییرات لازم را در شرکت‌های مزدا، فورد و کیا دیده است و در آخرین روزهای سال ۱۹۹۹۹، از خط تولید کشورهای شرق آسیا و اروپا خارج شد و تماما به ایران منتقل شد.

فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید می‌شد و مورد استقبال جوانان به خصوص دانشجویان قرار گرفته بود اما با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد؛ سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا به دلیل مشکل ایمنی، فروش این خودرو را در خاک آمریکا ممنوع کرده بود! این در حالی است که این خودرو بی‌کیفیت که فروشش در آمریکا ممنوع اعلام شده بود سال‌های زیادی است که در ایران همچنان تولید می‌شود.

منبع : پراید 

  • ۹۵/۱۰/۱۶
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی