دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

تعداد کمی از مدل های مختلف خودروی «پژو ۴۰۷» به وسیله اشخاص و یا شرکت هایی به صورت وارداتی به داخل کشور ما وارد شده اند و تنها دو مدل از «پژو ۴۰۷» به وسیله کمپانی « ایران خودرو» وارد و عرضه می گردند .

آن گونه که گزارشات بر اساس آمارهای غیررسمی به دست رسیده نشان می دهد تعداد ۲ هزار دستگاه از این خودروی «پژو ۴۰۷» توسط وارد کننده های خودرو  و همچنین تعداد ۱۵ هزار دستگاه هم به وسیله شرکت «ایران خودرو» روانه بازارها شده است .

مشخصه های نسخه ای از «پژو ۴۰۷» که کمپانی «ایران خودرو» روانه بازارهای خودروی کشورمان کرده است به شرح ذیل می باشد :

از سری موتور EW10A با حجم ۱۹۹۵ سی سی تعداد ۴ سیلندر دو نوع گیربکس دستی (BE۴/۵)و اتوماتیک(AL4 TIP TRONIC) است.

نوع اتوماتیک آن که توسط «ایران خودرو» وارد شده است به فول آپشن شرکتی معروف است. برخلاف تصور رایج، «ایران خودرو» هیچ مدلی از این خودرو را نساخته و مونتاژ نکرده است.

پژو ۴۰۷ اولین بار در ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در سال ۱۳۸۳ توسط شرکت ایران خودرو به نمایش درآمد که با توجه به محدودیت واردات خودرو به کشور در آن سال‌ها و طراحی غیرعادی ۴۰۷، این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و یکی از جذاب‌ترین خودروهای به نمایش درآمده بود.

سه سال بعد مدل تغییر چهره یافته (فیس لیفت ۲۰۰۸) پژو ۴۰۷ برای اولین بار در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد در غرفه ایران خودرو رونمایی شد.

از سال ۱۳۸۷ ایران خودرو شروع به ثبت نام و عرضه این خودروی وارداتی کرد که به احتمال زیاد قصد تست بازار ایران و نهایتاً راه اندازی خط مونتاژ آن را داشت که پس از استقبال نسبتاً کم در ایران و توقف تولید آن در فرانسه و قطع ارتباط پژو با ایران خودرو دیگر ادامه نیافت.

یکی از علت‌های عدم استقبال از این خودرو در زمان واردات آن بین سال‌های ۸۷–۹۰ می‌تواند قیمت گذاری بالای ایران خودرو و عرضه ارزانتر مدل‌های جذاب تر و با آپشن تر توسط واردکنندگان خودروهای ژاپنی و کره‌ای و حتی چینی باشد. برخی افراد، تبلیغات نامناسب و حتی تحریم‌های اقتصادی را از علت‌های دیگر توقف واردات و عرضه آن توسط ایران خودرو می‌دانند.

به هر ترتیب، خودرویی که می‌توانست به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین خودروهای ساخت و مونتاژ داخل ایران تبدیل شود با دلایلی پنهان و آشکار جای خود را به خودروهای دیگر داد. همین سرنوشت تقریباً شامل حال سیتروئن سی ۵ نیز شد. شاید بتوان موفق‌ترین خودروی فرانسوی در این کلاس را سری‌های رنو مگان دانست که  البته به اندازه دو خودروی قبلی لوکس و پیشرفته نیست ولی توانسته است با اقبال بیشتری روبرو شود.

شبکه مالتی پلکس :

سیستم برق و شبکه مالتی پلکس پژو ۴۰۷ شباهت بسیار زیادی با پژو ۲۰۶ دارد.

BSI مدیریت انتقال برق به سایر قسمتها را برعهده دارد. BSI این خودرو اصطلاحاً مدل CROSS RANGE نامیده می‌شود؛ یعنی در هنگام کار با دستگاه عیب یاب بر روی این خودرو در منو انتخاب نوع BSI حتماً باید نوع CROSS RANGE انتخاب گردد.

شبکه مالتی پلکس این خودرو از سه شبکه تشکیل شده است که توسط BSI با یکدیگر در ارتباط می‌باشند.

شبکه این خودرو FULL CAN می‌باشد، یعنی از شبکه VAN در این خودرو استفاده نگردیده است.

به سیم‌های این شبکه برق در این خودرو CAN-H و CAN-L گفته می‌شود. این سیمها همان DATA و DATA BAR در شبکه مالتی پلکس پژو ۲۰۶ می‌باشند.

 منبع : پژو

  • ۹۵/۱۰/۱۶
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی