دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

مدل ECO در میان همه مدل های خودروی سوناتا از همه مناسب تر برای آن دسته از افرادی می باشد که مصرف سوخت برایشان خیلی اهمیت دارد

بعد از بررسی های به عمل آمده مشخص شده است که میزان مصرف بنزین این خودرو بر اساس استاندارد EPA به شرح ذیل می باشد :

در جاده : ۶٫۱۸ لیتر

در شهر : ۸٫۴ لیتر

در سیکل ترکیبی ۷٫۳۵ لیتر در صد کیلومتر

در این بین یک مسئله ای که وجود دارد این می باشد که میزان مصرف سوخت این خودرو تنها ۰٫۷۸ لیتر پایین تر از مدل ۲٫۴ لیتری می باشد که بهای مدل پایه آن ۲٫۱۲۵ دلار کمتر می باشد .

ولی مدل ۱٫۶ لیتری به خاطر گشتاور بهترش رانندگی لذت بخش تری نسبت به نمونه ۲٫۴ لیتری دارد. مصرف سوخت در تریم های اسپرت و لیمیتد با موتور ۲٫۴ لیتری (۸٫۴ ترکیبی/۹٫۸ شهر/۶٫۷ اتوبان) و مدل پایه تریم SE نیز (۸٫۱۱ ترکیبی/۹٫۴ شهر/۶٫۳۵ اتوبان) با همان موتور اعلام شده که مصرف بیشتر تریم های اسپرت و لیمیتد به گفته یکی از نمایندگان هیوندا به خاطر سایز بزرگتر تایر و رینگ و وزن تجهیزات اضافه آنهاست.
مصرف مدل اسپرت ۲ لیتری توربو تست شده در این مقاله بر اساس استاندارد EPA در سیکل ترکیبی ۹٫۰۴، در شهر ۱۰٫۲۲ و در اتوبان ۷٫۳۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که نسبت به مدل ۲ لیتری توربو در سال گذشته در شهر ۰٫۹۸ لیتر و ۰٫۳۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی کاهش مصرف داشته است ولی مصرف در اتوبان تغییری نکرده است. در تست نشریه ادموندز مدل اسپرت ۲ لیتری توربو در سیکل ترکیبی ۱۰٫۲۲ و در اتوبان ۷٫۴۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین سوزاند

رانندگی با آن چگونه است؟

احتمالا بارزترین ویژگی شخصیتی سوناتا در بین تمام مدلهای آن سکوت مطلق آن است. سوناتا خودرویی ساکت است. جذب ناهمواریهای جاده با تعلیقی بی صدا بزرگترین نقطه قوت این سدان متوسط است. کیفیت سواری آن (فارغ از نوع تریم) به خوبی تحت کنترل بوده و هرگز خشن نیست. با اینکه شکایت خاصی نمی توان از قابلیتهای دینامیکی سوناتا کرد ولی رانندگی با آن هیجان زیادی ندارد. حتی قوی ترین مدل آن (اسپرت ۲ لیتری توربو) مشکل جدی کمبود قدرت دارد ولی نسبت به مدل پایه خیلی سریعتر سرعتش به محدوده سرعت بزرگراه می رسد. در تست نشریه Edmunds مدل اسپرت در عرض ۸٫۳ ثانیه به سرعت ۹۶٫۵ کیلومتر رسید که در بین خودروهای ۴ سیلندر دیگر در این سگمنت رقمی متوسط است. رقبای ۶ سیلندر سوناتا حدود ۲ ثانیه زودتر از آن به همین سرعت می رسند.

 

در تست ترمزگیری نشریه ادموندز سوناتا Sport 2.0T برای توقف کامل از سرعت ۹۶٫۵ کیلومتر نیاز به ۳۸٫۱ متر مسافت داشت. با اعمال بیشترین نیروی ترمز، سوناتا تعادل خود را حفظ کرد و دایو دماغه خیلی کمی داشت. با اینکه پدال ترمز سفتی و حس اطمینان خود را در تستهای ترمز متوالی حفظ کرد ولی مسافت ترمز ۱٫۵ متر افزایش یافت.

در مدل اسپرت ۲ لیتری توربو علاوه بر شیفتر فرمان، غربالک فرمان در قسمت بالای پای راننده از نوع صاف است که نسبت به غربالکهای کاملا مدور در تریم های دیگر بهتر است. ولی همچنان هیوندا خودرویی اسپرت برای لذت رانندگی نیست. هوندا آکورد اسپرت که گیربکس ۶ دنده دستی ارائه می کند رانندگی بسیار لذت بخش تری نسبت به سوناتا دارد.

رانندگی با مدل Eco تعجب آور است زیرا نسبت به مدل پایه بسیار قویتر است و رفتار جاده ای مشابهی دارد و در عین حال کم مصرف ترین عضو خانواده سوناتا و از مدل اسپرت ۲ لیتری توربو نیز ارزان تر است. همچنین از نظر امکانات نیز زیاد فقیر نیست و می توان با پکیج تکنولوژی صاحب آن شد که شامل آپشنهای اضافه ای مانند سیستم ناوبری، شناسایی نقطه کور و صندلیهای جلو با سیستم گرمایش و .. است.

در تمام تریم ها سه حالت رانندگی وجود دارد: Normal، Sport، و Eco که نوع کالیبراسیون گیربکس و عکس العمل دریچه گاز را با نیازهای شما هماهنگ می کنند. در مدل اسپرت سفتی فرمان نیز بیشتر می شود. اختلاف میان حالت Eco و Sport ناچیز است و اگر هنگام رانندگی صبر و حوصله تان از دیگران بیشتر است می توانید از حالت Eco اجتناب کنید.

 منبع : سوناتا هیوندا 

  • ۹۵/۰۸/۲۹
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی