دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر بزرگ ترین اتومبیل ساز داخلی کمپانی کرمان موتور می باشد .

این خودروساز موفق شده است در سال پیش با تولید نمودن ۴۲٫۰۰۰ دستگاه اتومبیل پرتیراژترین اتومبیل ساز خصوصی شود .

علاوه برآن توانست ۳ امین اتومبیل ساز کشور گردد .

در سال ۱۳۷۳ بود که کمپانی کرمان موتور تاسیس گردید. این کمپانی با وجود آنکه یک زلزله بسیار شدید را تجربه کرد و در این بین بسیاری از نیروهای مجرب خود را از دست داد اما باز هم در حال حاضر موفق شده است برای افرادی به تعداد بیش از ۴٫۰۰۰ نفر اشتغال زایی کند .

و بنا به گفته منصور عسگریان، مدیر روابط عمومی این شرکت، کرمان موتور قصد دارد این عدد را به ۲۰ هزار نفر نیز برساند.

این روزها کرمان موتور در خط تولید ۱۱۰ هکتاری خود می تواند ۱۵۰ خودرو را در روز تولید کند و فعلاً خودروهای جک و لیفان را در دستور کاری خود دارد اما با برداشته شدن تحریم ها همانند گذشته دوباره مذاکراتی با خودروسازان آلمانی آغاز شده و امید است با نهایی شدن آن دوباره محصول دیگری از این شرکت ها روی خط تولید کرمان موتور برود.

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، ابتدا کرمان موتور خودروی محبوب دوو سیلو را روی خط تولید خود داشت اما با تغییر مالکیت دوو به آمریکایی ها همکاری این شرکت با دوو متوقف شد.

پس از آن به سراغ بعضی خودروهای کره ای و آلمانی رفت که یکی از معتبرترین آن ها فولکس واگن گل بود. خودروی هاچ بکی که با توجه به برند خود توانست به سرعت جای خود را در بازار پیدا کند اما با شروع تحریم ها همکاری این شرکت آلمانی با کرمان موتور قطع شد.
اما این خودروساز خصوصی به سراغ دو برند جک و لیفان از چین رفت. برندهایی که در سگمنت های مختلف نمایندگان مختلفی داشتند و صد البته با قیمت گذاری درستی که توسط این شرکت انجام شد بعضی از این محصولات مانند جک J5 اتوماتیک و یا جک S5 توربو توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند و تعداد این خودروها در خیابان خود گواه بر این موضوع است.
اما در حاشیه این بازدید از کرمان موتور، دو خودروی جک S5 با گیربکس اتوماتیک و لیفان ۸۲۰ نیز به نمایش گذاشته شدند.

خودروی جک S5 اتوماتیک به زودی وارد بازار خواهد شد اما برای لیفان ۸۲۰ باید کمی بیشتر صبر کرد. مورد قابل توجه در مورد جک S5 اتوماتیک که مدل دستی آن به محبوب خاصی رسیده، فیس لیفت نمای جلوی آن است که اگر منصفانه برخورد کنیم، به مراتب نسبت به مدل های کنونی پخته تر و جذاب تر شده است.

خبر خوب در مورد این شاسی بلند، همانطورکه اشاره شد این است که کرمان موتور با توجه به نیاز بازار و ورود رقیبان قصد دارد به زودی این مدل فیس لیفت شده و با گیربکس خودکار را روانه بازار کند و مطمئناً با قیمت گذاری صحیح می تواند رقیبی جدی برای دیگر رقیبان باشد.
در انتها باید گفت با توجه به شرایط کنونی کشور و فشارهای بین المللی در سال های اخیر، کرمان موتور توانسته با اتکا به بخش خصوصی نه تنها اشتغال زایی بسیار خوبی داشته باشد بلکه با عرضه محصولات مختلف در رنج قیمتی مختلف به تنوع بازار و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی کمک کند.

منبع : کرمان خودرو 

  • ۹۵/۰۸/۲۷
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی