دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

  • ۰
  • ۰

ایران خودرو در مصوبه ای که در آن درباره بالا رفتن قیمت دو اتوموبیل سمند و 206 بود ضمن افزایش قیمت این خودروها از امکانات و آپشن های آن ها کم کرد!

بر طبق گزارش خبرگزاری فارس در مصوبه ای که شرکت ایران خودرو دو ورز پیش به نمایندگی های خود داده است بهای اتوموبیل پژو 206 خودش را که امکانات : 5 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشینان و همچنین آپشن سنسور دنده عقب و یورو 4 بهینه 37.100.000 تومان اعلام گردید

این در حالی است که اواخر خرداد امسال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با همین امکانات و همچنین با تهویه اتوماتیک، آینه جانبی و شیشه‌ بالابر عقب برقی ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. به این ترتیب در قیمت‌گذاری جدید این خودرو، قیمت تغییری نداشته اما حذف تهویه اتوماتیک، آینه جانبی و شیشه بالابر عقب برقی اتفاق افتاده که در واقع به معنی افزایش قیمت این خودرو است. زیرا خریداران برای برخورداری از این امکانات باید پول اضافه‌ای را پرداخت کنند.

سمند به معنای اسب سفید یکی از اتومبیل‌های ساخت ایران خودرو است. این اتومبیل در سال ۱۳۸۱ توسط گروه صنعتیایران خودرو و با همکاری آلمان و انگلستان ساخته شد. این خودرو به کشورهای روسیه، چین، ترکیه، آذربایجان و چند کشور عربی و مناطقی در آفریقا و آمریکای مرکزی شامل بولیوی و ونزوئلا و عراق صادر شده است.

سمند هم اکنون در مدلهای سمند معمولی، سمند EL، سمند SE، سمند ال‌ایکس با ۳ موتور EF7 بنزینی یا پایه گاز سوز و TU5 اتوماتیک یا دنده‌ای و XU7JPL3، سمند سورن، سورن ELX، سمند سریر با موتور XU7JPL4 و سمند سفارشی LX موجود است. همچنین مدل‌های دیگری برای خانواده سمند طراحی شده‌اند ولی در حد یک طرح باقی‌ماندند. همچنین مدلی ارتقاء یافته با اسم دنا در سال ۱۳۹۳ به فروش گذاشته شده است.

طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی انجام شده و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشدو جیگ و فیکسچرهای آن وهمچنین طراحی خط تولیدش کار شرکت کره‌ای ووشین می‌باشد.

سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت. موتور این خودرو نیز ساخت پژو است که البته موتور ۱۷۰۰cc دوگانه سوز نیز برای آن توسط ایران خودرو با همکاری آلمان با نام EF7 ساخته شده‌است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو (قطعات بیرونی یا به اصطلاح قالب‌سازان آتر) ساخت شرکت میازو ژاپن می‌باشد. این خودرو در سال ۱۳۸۵ به روسیه صادر شد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو (به معنی اسب تندرو) در کشور ونزوئلا به فروش می‌رسد…

منبع : سمند 

  • ۹۵/۰۷/۰۴
  • modir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی